Internet antaa uusia mahdollisuuksia yrityksille markkinointiin.. Markkinointi voi tapahtua internetin kautta helpommin ja tavoittaa useampia potentiaalisia asiakkaita. Esimerkiksi yrityksen perustaessa verkkokaupan asiakaskunta voi laajentua suuresti. Internetin kautta helpompi lähestyä muita tarjouksin ja tarjouspyynnöin, jotka lähtevät nopeasti nykyisin sähköpostin kautta.

Ostosten määrät ovat kasvaneet suuresti kuluttajilla nykyisin internetin kautta, koska kaupan käynti on helpottunut huomattavasti nykysin. Tavarat ja tuotteet saadaan internetin kautta tilattua ja ne tulevat paikkakunnan postiin, matkahuoltoon tai jopa postipakettina kotiovelle asti. Joten ostajien käyttäytyminen on muuttunut, että verkkokauppojen käyttö lisääntynyt.

Esimerkkinä verkkokauppa.com on yritys infossaan luvannut inhimillistä palvelua kaikille, joka kertaa asiakkaalle jo  ostamisen mukavuudesta (http://www.verkkokauppa.com). Siellä korostetaan arvoa, joka on asiakastyytyväisyys ja mukavuus. Tuotteiden palautus oikeudet ja  he korostavat asiakastyytyväisyyttä.

Internetissä yrityksien löydettävyys helpottuu ja mainostus kun on esimerkiksi iltasanomien sivuilla jollakin muotoa mainostettu. Yrityssten helppo löytyvyys esimerkiksi googlesta kun löytyy suoraan yritys luettolot kun kirjoittaa vaikka esimerkiksi rakennusurakoitsijat niin löytyy suoraan lista niistä mitä tarvitaan. Itse löydän netistä tarvittavat hyvin kun listoitus toimii hyvin. Olen aina löytänyt helposti mitä olen halunnut ja ylimääräisiäkin juuri toisten nettisivujen linkkien kautta.

Sosiaalista mediaa on käytetty hyvin minun mielestäni markkinoinnissa. Suuremmilla yrityksillä on esimerkiksi omat facebook-sivut joilla on silloin tällöin jotakin kilpailujakin joista voi voittaa jotain. Tässä voin mainita facebook-sivuston huonekalutukulta. Siellä on kilpailuja, joista voi voittaa joitakin huonekaluja liittymällä yhteisöön. Ja äkkilähdöt ovat toinen sivusto, jota tiiviisti seuraan facebook-sivustolta.

Yritys kun mittaa tuloksellisuuttaan niin sillä pysytään kärryillä miten markkinointi on toiminut ja tietoon saa sen, miten sitä voi parantaa.